Zanim fundacja zaczęła korzystać z Aplikacji 2do2 do rozliczeń używała tradycyjnych arkuszy kalkulacyjnych oraz dokumentów tekstowych co w przypadku dużej ilości realizowanych projektów nastręczało sporej ilości problemów.
Jak mówią przedstawiciele organizacji “Koszmar ten trwał przez 4 lata – od założenia fundacji 2014 do rozpoczęcia korzystania z 2do2.”
Jakie były początki użytkowania?
Na początku było wiele obaw – o to czy narzędzie rzeczywiście jest intuicyjne, o to czy cały zespół przestawi się na jej użytkowanie, ile czasu zajmie wdrożenie nowej praktyki w organizacji. Nie było też pewności, czy będzie działać będzie funkcjonalność eksportu do pliku dla Witkaca.
Obawy okazały się na szczęście “na wyrost”.
Obecnie z aplikacji korzysta głównie jedna osoba którą jest Robert Jankowski, zajmuje się wprowadzaniem danych do aplikacji. W momencie kiedy jest realizowana duża ilość projektów jest wspierany dodatkowo przez jedną osobę. Dostęp do aplikacji w Fundacji ma także księgowa, która dzięki wglądowi w dane organizacji jest stale na bieżąco.
2do2 służy w Fundacji do prowadzenia podstawowych rozliczeń, prowadzenia bieżących projektów, generowania sprawozdań. Ważną funkcją jest możliwość generowania sprawozdań w formacie przygotowanym do importu do Witkaca.
W czym pomogła aplikacja 2do2?
2do2 pomogło w inwentaryzacji dokumentów fundacji. Przyspieszyła także proces porządkowania podstawowych pism. Wiąże się to z tym, że aplikacja usprawniła system kojarzenie ze sobą faktur z działaniami projektowymi jak i działań projektowych z preliminarzem kosztów.
Co najbardziej Rok Rzeki Wisły ceni w 2do2?
“Logiczną konstrukcję, w miarę prostą obsługę, dobre uporządkowanie bazy danych. Ważnym elementem jest również to, że dane edytowane w jednym miejscu aktualizują się we wszystkich bazach danych, tak, że możemy mieć pewność, że widzimy zawsze aktualny stan rozliczeń.”
Artykuł powstał na podstawie wywiadu z Robertem Jankowskim – członkiem Fundacja Rok Rzeki Wisły