FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Wiemy, że często organizacje inwestują w narzędzia, których zespół nie chce używać. Z naszego doświadczenia wynika, że dwa czynniki wypływają na „porzucanie” lub wdrażanie bez sukcesu nowych narzędzi.

Czynnik 1 – przydatność narzędzia. Niektóre zespoły są wręcz zasypywane nowymi narzędziami. Według nas do codziennej pracy wejdą tylko te które są NAPRAWDĘ użyteczne i które wprowadzają REALNĄ ZMIANĘ w organizacji. Dlatego warto dobrze zastanowić się na etapie wyboru narzędzi dla twojego zespołu. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie czy 2do2 jest TYM narzędziem – zapraszamy do kolejnych odpowiedzi w tej sekcji, na bezpłatny tydzień wdrożeniowy lub poczytania historii użytkowników (w zakładce „Baza wiedzy”). 

Czynnik 2 – Dostępność narzędzia i proces wdrożenia. Te dwa aspekty w naszej ocenie się łączą. Zdecydowanie łatwiej jest w zespołach wdrożyć narzędzia które są łatwe i intuicyjne. Szczególnie jeśli np. w Twoim zespole są osoby które niekoniecznie lubią się z komputerem/ nowymi narzędziami/ pracą zdalną. Tworzyliśmy 2do2 tak aby było łatwe i intuicyjne dla osób zapoznanych ze specyfiką naszego III sektora. Narzędzie jest więc proste w nauce i obsłudze. Co więcej dużą wagę przykładamy do wdrożenia aplikacji 2do2 w organizacji. Na starcie otrzymujecie od nas wsparcie. A po wprowadzeniu zmiany zespół 2do2 jest do waszej stałej dyspozycji – w razie pytań i wątpliwości.

 

2do2 to intuicyjne narzędzie, które można szybko opanować. Organizujemy również bezpłatne spotkania wdrożeniowe, aby pomóc użytkownikom rozpocząć korzystanie z aplikacji.

Korzystanie z naszej aplikacji to nie tylko oszczędność czasu, ale również zaoszczędzenie energii i nerwów. Dzięki 2do2 organizacje mogą szybko i efektywnie prowadzić nawet najbardziej złożone budżety projektów, radząc sobie z codziennymi wyzwaniami operacyjnymi. Nasze narzędzie pozwala użytkownikom osiągać wyjątkowe oszczędności czasu (oszczędność do 30-50% czasu poświęcanego wcześniej na rozliczenia), obniżając liczbę popełnianych błędów nawet o 90%. Dzięki temu organizacje mogą efektywniej wykorzystywać swoje zasoby, a jedna osoba może sprawnie zarządzać nawet kilkunastoma projektami.

Aplikacja 2do2 to nie tylko usprawnienie prowadzenia projektów. 2do2 pozwala na ZARZĄDZANIE CAŁOŚCIĄ FINANSÓW organizacji. Jest to wygodne narzędzie do współpracy pomiędzy zarządem, koordynatorami a księgowością.

Patrzymy na nasze wsparcie dla organizacji wielowymiarowo. Nie tylko dostarczamy Aplikację skrojoną do potrzeb NGO. Wiemy, że równie ważne są osoby pracujące w organizacjach. Dlatego też wasze zespoły mogą stale korzystać ze wsparcia naszych konsultantów.

 2do2 jest przeznaczone dla organizacji działających na podstawie ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie, jak również dla wszelkich innych instytucji, które realizują granty.

Jeśli reprezentujesz Stowarzyszenie, Fundacje, Koło Gospodyń Wiejskich, Ochotniczą Straż Pożarną, Organizację kościelną, Federację organizacji czy Klub Sportowy – to rozwiązanie MOŻE BYĆ DLA CIEBIE!

Jest to narzędzie dla koordynatorów projektów i zarządów organizacji, wspomagające usprawnienie współpracy z księgowymi (nie zastępuje programów księgowych).

Jeśli przychody Twojej organizacji (przychody z działalności statutowej odpłatnej i nieodpłatnej oraz gospodarczej) za ubiegły rok nie przekroczyły 80 000 zł, kwalifikujesz się do bezpłatnej wersji.

Do wersji bezpłatnej kwalifikują się również organizacje założone mniej niż rok temu, które nie przygotowywały jeszcze sprawozdania/ nie zamknęły roku finansowego.

Rozumiemy, że licencja może być dla niektórych organizacji wyzwaniem finansowym. Jednak nakłady pracy zmniejszają się nawet o połowę, co przekłada się na oszczędności w długoterminowej perspektywie. Aplikacja 2do2 to przesięwzięcie non-profit. Aplikacja od początku utrzymuje się i rozwija dzięki opłatom użytkowników i użytkowniczek. Koszty zakupu licencji organizacja może pokryć z kosztów administracyjnych w projektach, kosztu zakupu oprogramowania, kosztów związanych z rozliczeniami finansowymi, można je oczywiście również pokryć z innych niż projektowe przychodów organizacji.

Jeśli dla waszej organizacji pokrycie tych wydatków jest niemożliwe- odezwijcie się do nas. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie, aby uczynić korzystanie z 2do2 możliwym.

Tak, 2do2 jest kompatybilne z różnymi systemami, w tym Google, Mac itp.

 Z 2do2 korzystacie za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Możecie wygodnie integrować dane ze środowiskami na których pracujecie dzięki funkcji importu i eksportu.

Tak, dbamy o bezpieczeństwo danych naszych użytkowników. Używamy tylko certyfikowanych serwerów. Hosting, z którego korzystamy, zapewnia kopię zapasową, a serwery są zabezpieczone zgodnie z wymogami RODO tak aby wasze dane były bezpieczne.

Aplikacja jest regularnie aktualizowana i supportowana, również pod kątem bezpieczeństwa.

Wszystkim użytkownikom i użytkowniczkom 2do2 zapewniamy stały dostęp do help-desk. Odpowiadamy na wszystkie pytania związane z używaniem narzędzia, rozwiązujemy ewentualne problemy. Naszym standardem jest udzielanie odpowiedzi w ciągu 24 godzin od wysłania zgłoszenia, jednak przeważnie reagujemy znacznie szybciej. Dbamy o to, aby nasze organizacje otrzymywały szybką i skuteczną pomoc.

Potwierdzają to oceny naszych użytkowników – help-desk został oceniony na 4,95 w 5-cio punktowej skali! 

 

To są dane z poprzedniej ankiety, potem zaktualizujemy

Od momentu startu w 2018 roku aplikacja stale się rozwija, wprowadzając nowe funkcjonalności na podstawie potrzeb i feedbacku od użytkowników. Od 2024 roku uruchomiliśmy narzędzie do budżetowania dla NGO.

Śledzimy rynek NGO, potrzeby organizacji oraz zmieniające się przepisy prawa, tak aby jak najlepiej odpowiadać zarówno na stare jak i na nowe wyzwania.

Zrozumiałe są obawy związane z procesem wdrożenia, dlatego w okresie wdrożenia szczególnie wspieramy organizacje: organizujemy spotkania  grupowe oraz indywidualne, pomagamy w tym, aby dostosować sposób używania 2do2 do indywidualnego sposobu pracy i systemu obiegu dokumentów organizacji. Etap wdrożenia wspiera również funkcja importu w 2do2. Dzięki niej przeniesiesz dane na których pracowałeś/ pracowałaś do tej pory. Wdrożenie 2do2 w pracę organizacji zajmuje od 1 do 10 godzin (w zależności od jej wielkości, sposobu działania, ilości danych do przeniesienia).

Świetne pytanie! Organizacja nie będzie się rozwijać bez narzędzi usprawniających pracę, ale należy wybierać je z głową. Abyś mógł/ mogła sama podjąć decyzję zapraszamy na bezpłatny tydzień testowy oraz bezpłatne spotkanie wdrożeniowe online.

Użytkownicy szacują, że dzięki 2do2 oszczędzają 30-50% czasu który poświęcali na rozliczenia, papierologię i tworzenia zestawień finansowych,dodatkowo  o 90% ograniczają liczbę błędów. Mogą zrobić więcej – tymi samymi siłami. W 2do2 jeden koordynator bez problemy poprowadzi nawet kilkanaście projektów!

Zarządy organizacji wykorzystują 2do2 jako narzędzie do zarządzania CAŁOŚCIĄ FINANSÓW organizacji. Dzięki 2do2 mają wgląd w bieżący stan finansów swojej organizacji, postęp wydatkowania w poszczególnych projektach, mogą wreszcie ustalić stan konta i potwierdzić z własnymi danymi.

Aby dowiedzieć się czy użytkownicy 2do2 są z nas zadowoleni zapraszamy do Bazy wiedzy (historie użytkowników) oraz do zakładki „Klienci”.

O to należy zapytać samych użytkowników. My pytamy ich regularnie. W zakładce „Klienci” oraz w zakładce „Baza wiedzy” znajdziesz opinie użytkowników, oraz dłuższe historie jak 2do2 wsparło działania ich organizacji. W ewaluacji nasi klienci wystawili nam ocenę 4,94 w 5-cio punktowej skali! My jesteśmy dumni. Zadowolenie potwierdza również liczba organizacji przedłużających konta (90% licząc od początku powstania organizacji) – pamiętajmy 100% nigdy nie osiągniemy – część organizacji się zamyka, lub zupełnie przeformułowuje swoje działania i przestaje korzystać z 2do2. Jednym z ważnych źródeł w jaki sposób przychodzą do nas nowi użytkownicy to polecenie od zadowolonych organizacji.

Informacje o aktualnym cenniku znajdziesz w zakładce Cennik.

Aplikacja jest samofinansującym się przedsięwzięciem non-profit. Od powstania utrzymuje się z opłat użytkowników - dzięki czemu jest stabilna, niezależna od grantów i grantozy.

Dzięki zbieranym opłatom za licencje opłacamy bieżące koszty prowadzenia aplikacji, bieżącą obsługę informatyczną, serwery z odpowiednimi zabezpieczeniami, nasz super zespół help-desk który jest do waszej dyspozycji codziennie.

Koszty aplikacji zostały tak skalkulowane aby zawsze wynosiły mniej niż 1% budżetu rocznego organizacji.

Na naszą pracę patrzymy systemowo. Poprzez dostęp do 2do2 chcemy wspierać rozwój III sektora – wasz rozwój! Dlatego też najmniejsze organizacje mają dostęp do 2do2 ZUPEŁNIE BEZPŁATNIE, 2 kolejne progi cenowe to również cena promocyjna (poniżej kosztów dostarczenia). Dlaczego tak robimy? Zależy nam na tym, aby narzędzie to było naprawdę dostępne i mogło przyczynić się do systemowej zmiany zarządzania w NGO!